Reklama w internecie. Jak ją mądrze zaplanować?

Dobry marketing jest podstawą każdego sprawnie działającego biznesu. Sprzedawca musi dać się zauważyć. Tylko jak skutecznie zaplanować swoją strategię marketingową i na czym ją oprzeć? Odpowiedzią na to pytanie jest oczywiście najbardziej rozpowszechnione narzędzie marketingowe XXI wieku – internet.

Dlaczego reklama w internecie jest skuteczna?

Według badania Gemius PBI (Polskie Badanie Internetu) liczba internautów w Polsce w kwietniu 2019 roku wyniosła razem aż 28,2 mln. 22,6 mln Polaków korzysta z internetu na komputerach osobistych i laptopach, a jeszcze więcej, bo 24,2 mln na urządzeniach mobilnych. Taka liczba potencjalnych odbiorców naszej reklamy w internecie jest trudna do przecenienia. Oprócz ilości adresatów do których łatwo możemy dotrzeć, inne ważne zalety stosowania marketingu internetowego to:

  • precyzyjne określenie naszej grupy docelowej;
  • brak ograniczeń geograficznych;
  • stosunkowo niski koszt (w porównaniu do reklamy np. w TV lub w formie przyulicznych bilbordów).

Jak mądrze zaplanować reklamę własnej marki w internecie?

Skuteczny marketing internetowy wymaga wykorzystania odpowiednich narzędzi i strategii. Warto najpierw zapoznać się z najbardziej popularnymi opcjami reklamy skierowanej do internautów, które pomogą w osiągnięciu wymiernych efektów.

Jedną z nich jest pozycjonowanie stron – SEO. Konieczne jest tutaj precyzyjne określenie wybranych słów i fraz kluczowych, które powinny być kojarzone z Twoją marką. Osiągnięcie jak najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwarki przełoży się w dłuższym czasie na wzrost sprzedaży w firmie. Taka reklama w internecie umożliwia więc uzyskanie długotrwałych i stabilnych wyników, budujących renomę i rozpoznawalność firmy wśród internautów.

Jeśli potrzebujesz stosunkowo szybkich rezultatów, mądrym posunięciem może być zwrócenie się w stronę PPC (czyli pay per click, opłaty za kliknięcie). Model rozlicza kampanię marketingową w oparciu o ilość kliknięć w reklamę. Takie rozwiązanie pozwala na optymalizację kosztową i ogranicza wydatki przeznaczone na internautów niezainteresowanych Twoją ofertą, a dodatkowo ruch na stronie firmy wzrasta niemal natychmiast po uruchomieniu kampanii.

W razie jakichkolwiek trudności lub wątpliwości warto zwrócić się także w stronę profesjonalistów. Istnieje dzisiaj wiele firm oferujących swoje usługi w zakresie np. pozycjonowania stron czy budowania strategii marketingu internetowego. Za przykład posłużyć może Mama Marketing lub SEO Mariusz.

Reklama w internecie to zdecydowanie jeden z najbardziej skutecznych sposobów na marketing własnej marki! Zaplanuj ją mądrze.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here