subskrybowanie

Tradycyjne metody finansowania zakupu już od dawna posiadają wiele alternatyw. Coraz więcej firm wprowadza do swojej oferty możliwość odroczonej płatności, czy zakup w ratach. Choć jest to bardzo wygodne rozwiązanie i pozwala na zakup interesującej nas rzeczy, nawet jeśli nie posiadamy wystarczającej ilości gotówki, to jednak wiąże się z pewnym ryzykiem. Co, jeżeli nie zdążymy zapłacić na czas? Wówczas mogą zostać naliczone odsetki, a my trafimy na niechlubną listę dłużników…

Innym rozwiązaniem jest coraz popularniejsze subskrybowanie, które pozwala na dostęp do treści cyfrowych, fizycznych, usług oraz oferty e-commerce. W ten sposób możemy „wynająć” dany produkt na określony czas. Nawet nie musimy pamiętać o opłacie, gdyż jest ona pobierana z naszego konta automatycznie w trybie rocznym lub co miesiąc. W każdej chwili możemy także zrezygnować. To jednak niejedyne zalety, jakie niesie za sobą subskrybowanie.

Na czym polega subskrypcja?

Mówiąc w skrócie, subskrybowanie to zawarcie umowy z danym dostawcą i płacenie określonej kwoty w ramach abonamentu w zamian za dostęp do usług, rzeczy cyfrowych i fizycznych oraz usług dodatkowych takich jak np. darmowa przesyłka za zakup od pewnej kwoty w sklepie online.

Rodzaje modeli subskrypcji

Dziś subskrybować można niemal wszystko, co mieści się w następujących modelach subskrypcji:

  • subskrypcja rzeczy (np. subskrypcja Apple, diety pudełkowej, samochodu, gazety, zabawek, kosmetyków, ubrań itd.),
  • subskrypcja usług (np. dostęp do treści wideo, muzyki czy audiobooków),
  • subskrypcja e-commerce (np. dostęp do ofert specjalnych tzw. premium darmowa dostawa, zniżki itd.),
  • subskrypcja mieszana, która łączy ze sobą więcej niż jeden model subskrypcyjny.

Czy subskrybowanie faktycznie się opłaca?

Dobrze wdrożony model subskrypcji to wiele korzyści dla firmy. Samo kliknięcie w subskrypcję to już znak, że ktoś się zainteresowany naszą ofertą i pewnie ją przedłuży. Zdarza się jednak, że klienci płacą za subskrypcję, ale w miesiącu korzystają raz z danej rzeczy czy usługi. Wówczas faktycznie subskrypcja może stać się nieopłacalna.

Jak wdrożyć sprzedaż subskrypcyjną?

Aby dobrać rozwiązanie, które najlepiej sprawdzi się w przypadku naszego biznesu i w pełni wykorzystać potencjał danego modelu, warto skorzystać z pomocy firm, które na co dzień zajmują się wdrażaniem modeli subskrypcyjnych i dysponują odpowiednimi rozwiązaniami. W ten sposób subskrybowanie na pewno opłaci się nam oraz naszym klientom.

Korzyści modeli subskrypcyjnych dla firm

Dzięki subskrypcji dostęp na naszych usług zyskuje szersze grono odbiorców, którzy do tej pory nie mogli pozwolić sobie na ich nabycie w tradycyjny sposób. W związku z tym możemy liczyć na szybsze i większe zyski. Subskrybowanie eliminuje także problem nadprodukcji rzeczy i ich niepotrzebnego magazynowania oraz zapobiega nieoczekiwanym przestojom.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here