Robienie zakupów, w dzisiejszych czasach nierozłącznie wiąże się z Internetem. Trend polegający na oglądaniu produktów w sklepach i późniejszym kupowaniu ich przez Internet już od kilku lat staje się coraz bardziej powszechny. Dla sprzedawców i właścicieli sklepów jest wyzwaniem, ale dla klienta taktyka ta jest bardzo opłacalna. Dzięki zakupom przez Internet łatwiej jest trafić na promocje, kupić produkty, których sklep już nie ma, bądź nie ma w naszym rozmiarze. W przypadku kupowania elektroniki, mamy możliwość sprawdzenia, gdzie interesujący nas sprzęt jest oferowany w najatrakcyjniejszej cenie bądź w dobrej promocji. Branże, w których klient zyskuje dzięki szybkiemu dostępowi do informacji, jaki zapewnia Internet, rośnie bardzo dynamicznie niemal z dnia na dzień.
Ten nowy styl robienia zakupów umocnił się jeszcze bardziej w czasie pandemii covid 19, kiedy sklepy zostały pozamykane, podobnie jak wiele placówek i punktów usługowych i okazało się, że jedyną metodą na kupienie nowych butów, części do samochodu czy roweru, a nawet wzięcie kredytu, jest odwiedzenie strony internetowej. Sytuacja ta wytworzyła masy internetowych konsumentów, którzy szybko przekonali się, że skorzystanie z porównywarki cen czy rankingu sprzętu, uwalnia ich od mozolnego przeglądania stron internetowych sklepach i pozwala im zaoszczędzić zarówno czas, jak i całkiem konkretne sumy. Każdy chce upolować nowe nabytki nieco taniej a dzięki temu dodatkowemu przystankowi w trakcie zakupów, nie trzeba już biegać po mieście, szukając promocji, ale wygodnie siedzieć w domu przed komputerem. Porównywarki jednak to nie tylko ubrania czy sprzęt elektroniczny, choć z pewnością są one najpopularniejsze i najczęściej wykorzystywane. Już od kilku lat na rynku królują porównywarki ubezpieczeń, dzięki której możemy sprawdzić, czy jakaś konkurencyjna do naszej, firma ubezpieczeniowa, nie ma do zaoferowania lepszej ceny OC, bądź atrakcyjniejszego pakietu AC, sprawdzić, czy nasz dom lub mieszkanie nie może być ubezpieczone taniej i bardziej kompleksowo.
W całym tym rozroście porównywarek obszar szeroko rozumianej bankowości był traktowany nieco po macoszemu, ale i to szybko się zmieniło, pomimo iż tak poważne zobowiązania, jak na przykład kredyt, dla wielu nadal utożsamiane jest z konieczną wizytą w placówce banku, a nie łatwością i wygodą Internetu i pojawiły się również rankingi kredytów i pożyczek.
Porównanie oferty kredytów
Pojawiające się w wyniku powstałej potrzeby strony jak choćby porównywarka kredytów na https://www.bankier.pl/smart, wykorzystując zanany mechanizm, oferuje szybki i łatwy sposób na sprawdzenie, jakie oferty mają dla nas najpopularniejsze i największe, ale i mniejsze banki czy strony pożyczkowe. Podobnie jak przy zakupie czegokolwiek innego, również te produkty, od kont osobistych po kredyty hipoteczne, można szybko i wygodnie sprawdzić i porównać. Korzystając z tych bezpłatnych narzędzi, możemy oszczędzać czas i pieniądze, zupełnie jak przy zakupach butów czy książki. Czasy, kiedy wybór banku, w którym zakładamy konto, czy bierzemy kredy, był ograniczony do placówek, znajdujących się w najbliższej okolicy, dawno minął, tak jak rezygnowanie z nowej kreacji, bo najbliższy sklep nie ma już naszego rozmiaru. Dzięki możliwościom, jakie daje Internet, klient zyskał niesamowitą przewagę i przestał być ofiarą geografii. Dziś także osoby zadające sobie pytanie „gdzie porównać najlepsze oferty kredytów” znajdą swoje miejsce w sieci.
Ciągle pojawiające się nowe strony, pozwalające na weryfikacje ofert przedstawianych nam przez producentów, powoduje również, że sami sprzedający przestają wykorzystywać okazje do nieuzasadnionego podnoszenia cen. Presja, jaką stworzyła łatwa i szybka możliwość zweryfikowania cen, jak i prześledzenie ich zmian w czasie, daje niesamowite możliwości klientowi, który dokonując głosowania poprzez swój portfel, wywiera presję do obniżania cen bądź przygotowywania ciekawszych promocji, które skutecznie go przyciągną. Presja jest wywierana również na producentach, ponieważ tworzone przez pasjonatów i ekspertów rankingi produktów, chronią potencjalnych klientów przed kupieniem na przykład komputera o gorszych parametrach w wyższej cenie. Klient ma dziś niesamowitą przewagę, o której jeszcze kilkanaście lat temu można było tylko pomarzyć.
Rosnący zakres możliwości, jakie daje Internet, cały czas pcha świat w kierunku wygody, a lista aktywności, które możemy wykonać za pośrednictwem sieci, cały czas się rozrasta. Nawet wizyty w urzędach przechodzą coraz bardziej do formy cyfrowej. Nic więc dziwnego, że coraz więcej klientów coraz częściej w ogóle rezygnuje z tradycyjnych zakupów, chce przez Internet załatwiać wszystkie sprawy w banku czy coraz częściej korzysta z opcji dostarczenia jedzenia do domu. W sferze zakupów rozrost tego Internetowego życia nieuchronnie musiał pociągnąć za sobą powstawanie i coraz powszechniejsze korzystanie z porównywarek i rankingów powalających dokonywać korzystniejszych dla naszego portfela decyzji, ponieważ Internet to przede wszystkim obieg informacji, również tak prozaicznych, jak informacja o cenie bluzki w sklepie. Nierozsądnie byłoby więc nie skorzystać z oferowanej w ten sposób pomocy, zwłaszcza że wymierne korzyści szybko możemy zobaczyć w pieniądzach pozostających na naszych kontach.