Marketing we własnym biznesie

Prowadzenie biznesu wiąże się z wieloma zabiegami marketingowymi, o których czasem nie mamy pojęcia. Biznes w sieci jest bardzo wymagający od nas, musimy poświęcić się całkowicie, zwłaszcza w pierwszych miesiącach działalności. Z tego powodu właśnie staramy się dużo czasu spędzić na reklamowaniu naszej firmy, szukamy sprawdzonych strategii i jesteśmy bardzo pochłonięci marketingiem szeptanym. Na czym polega marketing szeptany? Jest to przekazywanie sobie z ust do ust informacji o danej firmie, zazwyczaj musimy na początku zdobyć grono zaufanych klientów, którzy będą reklamować nas innym osobom, tak powstaje sieć, która żyje swoim życiem. Jeśli nasz produkt się sprawdzi – fama o naszej usłudze i firmie pójdzie w świat i już wkrótce będzie żyć swoim życiem. Do zabiegów szeptanych nie należy wpisywanie na forach, w komentarzach nieprawdziwych opinii na temat produktu. Rozsądny Internauta zaraz rozpozna celowy zabieg marketingowy. Takie pisanie lewych komentarzy może bardziej zaszkodzić naszej firmie niż jej pomóc. Niektórzy wysyłają do znanych blogerów próbki swoich produktów i proszą o opinie na swojej stronie oraz o recenzję produktu. Kiedy nasz wyrób jest bardzo dobry, a bloger zdecyduje się opowiedzieć o tym swoim czytelnikom – możemy szybko zyskać grono fanów, którzy zechcą nabyć nasz produkt. W ten sposób działają zarówno firmy, które na rynku są od wielu lat i cieszą się popularnością, jak i nowo powstałe, mniejsze firmy. Niektórzy bardzo szybko znajdują sposób na reklamę i dotarcie do ludzi, na pewno pomocne są portale społecznościowe, które za niewielką opłatę oferują cykl reklam, który trafia do klientów, którzy mogą być potencjalnie zainteresowani naszą ofertą. Dobierana jest grupa wiekowa, ludzie o zbliżonych zainteresowaniach oraz w obszarze, który odpowiada działalności naszej branży. Fajnym pomysłem na reklamę jest też stworzenie konkursu. Warunkiem uczestniczenia w nim powinno być udostępnienie naszego postu na tablicy, wtedy reklama robi się sama. Musimy przewidzieć atrakcyjne nagrody, mogą być to nasze produkty albo bon na darmową usługę. Z takiego rozwiązania korzystają często firmy kosmetyczne, które wchodzą na rynek z zabiegami. Koszty reklamy są wtedy niewielkie, a my możemy mieć pewność, że jeśli nagroda będzie atrakcyjna to bardzo szybko rozejdzie się wieść o nas. Niektórzy specjaliści od marketingu zalecają, aby rozdawać ludziom ulotki reklamowe. Prawda jednak jest taka, że większość z takich ulotek trafia do kosza zaraz po przeczytaniu. Ludzie coraz częściej denerwują się na zaśmiecanie środowiska i marnotrawienie papieru. Z tego powodu lepiej dawać ludziom coś przydatnego, co kojarzyć będzie się miło. Na przykład cukierki reklamowe. Na niewielkim papierku widnieje adres oraz dane naszej firmy, warto zamieścić też wskazówkę czym się zajmujemy. Pod papierkiem kryje się smakowita przekąska, która na pewno każdemu poprawi humor. Nawet bardzo ciekawe pomysły na biznes wymagają reklamy, dlatego zanim zaczniemy planować strategię firmy i liczyć zyski musimy liczyć się z tym, że w dzisiejszych czasach trafić do klienta jest bardzo trudno. Konkurencja nie śpi i ma się całkiem dobrze. Nieważne, czy planujemy założyć zakład fryzjerski, czy sprzedawać polisy ubezpieczeniowe, jeśli nie mamy strony internetowej oraz ulotek i materiałów reklamowych, gadżetów – nie trafimy do potencjalnych klientów. Bardzo często pomysły na biznes czerpiemy z zagranicy, jest to dobre rozwiązanie, możemy w ten sposób trafić na niszę rynkową i szybko zyskać pozycję lidera.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here